torsdag 2 april 2015

Nytt och glatt på jobbet

Tjoffs!, sa det bara så var den här arbetsveckan slut. 
Nu var den ju förvisso en dag kortare än vanligt, men dess snabba sorti tror jag också berodde på att jag har fått axla redigerarrollen i veckan då vår ordinarie redigerarmästare varit ledig. Det är första gången jag redigerar sedan kurserna jag läste på universitetet (och det är ju över fyra år sedan nu... Gud, vad tiden rusar iväg alltså!) och det har stundvis haglat svordomar från mitt skrivbord när Indesign inte gjort som jag vill. Men – det har också varit roligt! Äntligen har jag hittat ett pillergöra som passar mig! 
Jag skulle inte vilja redigera på heltid, men jag hoppas på att bli anförtrodd att redigera mer framöver. Svordomsskurarna till trots. 

När jag ändå är inne på jobbet kan jag stolt meddela att Umeå tidning blev utsedda till Årets gratistidning i fredags. Jag fick veta det när vi vilade mellan två konserter under Umeå Open, så givetvis var mitt sällskap tvungna att fira med champagne! VD passade även på att berätta den glada nyheten för två okända tjejer som satt vid bordet bredvid oss just då. De såg lite oförstående ut, men gratulerade ändå artigt till segern. Jag kände mig lite besvärad över situationen fast tyckte ändå det var gulligt av VD att dela med sig av orsaken till vårt firande. Haha!

På jobbet har det förstås varit lite extra glatt i veckan. Att några gratulerat oss med gigantiska påskägg och godiskorgar har inte precis gjort saken sämre.
Herregud, vad jag ätit godis i veckan alltså. Så pass att jag gärna avstår påskgodis i helgen. Annan typ av påskfirande blir det dock, för imorrn drar vi till fjällen!



3 kommentarer:

Viktoria sa...

Haha men till mitt försvar så var jag jättestolt och ville dela med mig av nyheten! Plus att det var ju lite roligt att dom tjejerna hette Anna och Lisa :p

mami sa...

Grattis igen till utmärkelsen!

Anna sa...

Viktoria: Du behöver inte försvara dig! Jag tycker som sagt att det var gulligt av dig :)
Mami: Tack igen! :)