tisdag 14 april 2015

Halsjävel

Det var visst ingen godishalsbränna jag drabbades av igår, utan ett vanligt, hederligt, rejält halsont. Det hängde nämligen kvar imorse när jag vaknade och har drivit mig till vansinne idag. 
Trött och hängig har jag också känt mig och strax innan lunch frågade en jobbarkompis om jag inte skulle åka hem – hon erbjöd sig till och med att skjutsa hem mig (ja, jag har lyckan att jobba med fantastiska människor)! Så fick det bli, och återstoden av dagen har jag ägnat åt att vila ut i soffan, med Smilla i knät.

Jag har ju väldigt svårt att hålla mig hemma från jobbet när jag är sjuk och idag kändes det snudd på löjligt att vara det. "Halsont och hängighet" är inte direkt symptom jag tycker är skäliga att vara sjukskrivna för (i mitt fall). Fast just idag ledde dessa symtom till en jäkla ineffektivitet, därmed anser jag mig själv ursäktad. Nu ska jag strax krypa till kojs så att jag kan komma tillbaka med nya krafter imorrn!

Inga kommentarer: