fredag 3 april 2015

Vi drar till fjällen!

I eftermiddag drar vi alltså till fjälls för att fira påsk. Jag vill hinna med min ridlektion och Johan sin träning innan vi far, därav den sena avfärden. Men jag tycker faktiskt det känns skönt att slippa jäkta! Då slipper vi kanske de stressrelaterade bråken som annars har en tendens att uppstå under den hetsiga packningsprocessen och så faller vi inte ihop i en pöl av överansträngning när vi väl kommer fram. 

Jag tror att det här blir mina första påsk i fjällen. Oftast har jag tillbringat högtiden i det flacka inlandet, med skoterkörning och korvätande i en snödriva. Det ska bli skoj med något nytt – att få köra skoter och grilla korv omgiven av fjälltoppar... 

Hoppas ni har en härlig helg!
Bild från påsken 2012, som vi tillbringade i Rusksele.

Inga kommentarer: