söndag 22 november 2015

Mysväder och rysmusik

Givetvis kände jag mig rejält risig när jag vaknade imorse. Det är ju nästan obligatoriskt att bli sjuk när en till slut slappnar av efter en stressig period. 
Men jag har inte lidit nämnvärt idag, för jag tog tillfället i akt att se film och serier under hela morgonen och förmiddagen medan snön yrde utanför sovrumsfönstret. Bland annat såg jag dokumentären Cowspiracy som jag velat se i någon månad nu. Rekommenderar er starkt att se den, den finns bland annat på Netflix!
Jag drog snabbt upp rullgardinen imorse för att kunna ta del av vintern som pågick där ute. Sånt här väder avnjuts bäst inomhus.

Planen var att fortsätta lufsa runt i mjukisbyxor hela dagen, men så messade chefen i eftermiddags och frågade om jag ville hänga med på MADE by Björk, en hyllningskonsert till Björks ära. Jag har förstås hört Björk många gånger fast aldrig riktigt lyssnat på henne, men klart en inte kan säga nej till chefen. Hehe! 
Konserten blev bästa tänkbara introduktion till Björks musik – jag satt som fastnaglad i stolen under de 90 minuterna den varade och lyssnade andaktsfullt. Det är så jädra mäktigt med en hel symfoniorkester som ackompanjerar en konsert och solisterna Edda Magnason, Moto Boy och Jenny Wilson har ju alla tre så häftiga röster. Jag rös flera gånger under konserten. En fantastisk upplevelse var det allt. 

Nu ska jag återigen sova, för alla krafter gick åt till att traska hem från Norrlandsoperan genom snön och blåsten.

Inga kommentarer: