tisdag 31 maj 2016

Inget går uppemot att bygga muskler under bar himmel

Jag har verkligen fattat tyckte för att träna på utegym!
Ikväll körde jag ett pass i Bräntberget tillsammans med VD. Det var 25 grader varmt, solen lyste rakt i ögonen när en stod vid vissa stationer och vi öste upp stenar på marklyftsmaskinen (nåja, två la vi dit i alla fall). När vi var klara med styrkeövningarna ville VD köra backintervaller, så några sådana fick det bli också. 

Det enda som jag tycker är dåligt med utegym – förutom att myggen har börjat göra en sällskap där – är att jag just nu inte har något sug efter att gå till mitt "vanliga" gym. Jag är en stark förespråkare av att köra den träning en tycker är  roligt så just detta vore inget problem om det inte vore för att jag måste köra mitt rehabprogram där det finns skivstänger och vissa specifika maskiner. Egentligen ska jag göra min rehab två gånger i veckan, men nu har jag inte gjort den alls på två veckor... Högst obra!
Ikväll tog jag mig dock i kragen och for på "innegymmet" när jag var klar med uteträningen. Skrapade ihop till över 2,5 timmar träning totalt. Hade jag haft fler timmar på dygnet hade jag gärna tränat så flera gånger i veckan, men nu när jag inte har det får jag istället starta en kampanj för att Umeå kommun ska utrusta sina utegym med skivstänger.
När VD lastar på vikter... (Japp, vi är omogna!)
Orsaken till varför jag aldrig lägger upp gymbilder i sociala medier: Det ser ut som att jag tar i för att göra något helt annat än att lyfta vikter.

Inga kommentarer: