tisdag 3 maj 2016

Svinröv, Silvana, singelfilm och suveräna strawberry daiquiris

Varje gång jag är i Göteborg växer min kärlek till den staden. Nästa gång jag åker dit kanske jag inte kommer hem?

Nu undrar ni förstås vad jag gjort där under helgen. Lugn, jag ska berätta! 
I fredags traskade jag och Sandra bort till Botaniska för att spana in svinröven. När vi inte hittade den högg Sandra tag i en personal och frågade efter växten med detta magnifika namn, varpå jag fick vända mig om och fnissa, barnslig som jag är. Tyvärr hade rövjäveln blommat över, så vi fick aldrig uppleva den. 
På väg till Botaniska stannade vi till hos pingvinerna i Slottskogen. Jag blev både glad och ledsen över att se dem: Glad för att de var så gulliga, ledsen över den tillvaro de lever i.
Redan på fredagskvällen var det dags för helgen stora happening: Silvana Imam på Pustervik. Då jag hade klivit upp okristligt tidigt på morgonen och sovit alldeles för lite var jag oroväckande trött just innan konserten skulle börja. I samma stund som Silvana klev upp på scenen glömde jag tröttheten. Som den naturkraft hon är levererade hon en maxad spelning från start till slut. Och det var så himla kul att få höra några av de nya låtarna live! Fem av fem power pussys till den konserten alltså. Råbra!
Planen för lördagen var att besöka Liseberg om det var fint väder. Tyvärr bjöd Gbg på regntunga moln så istället parkerade vi oss i en biosalong med varsin stor popcornskål i knäet framför How to be single. Jag hade rätt lågt ställda förväntningar till filmen innan, men jävlar vad jag fick skratta! 

Valborgsfirandet tog senare avstamp i Super Mario på Nintendo och antagligen de godaste strawberry daiqurisen jag druckit i mitt liv, som Sandra langade på löpande band. Blev kanske lite fullare än tänkt, men det var det värt när drinkarna var så goda. När vi failat på fjärde världen lite för många gånger gick vi istället ut i Göteborgsnatten, drack öl och mötte upp en gammal klasskompis till mig som jag inte sett på åtta år. 
I söndags sken äntligen solen, då åt vi brunch på Ritz uteservering. En himla lyxig avslutning helgen, måste jag tillstå.
Det här blev visst en rätt lång sammanställning, men jag ville inte lämna någon i ovisshet över vad jag gjort i helgen. Hehe.

2 kommentarer:

Brynte sa...

Jag håller tummarna för att du stannar i Göteborg nästa gång 😃

Anna sa...

Brynte: Vi får väl se om jag lyckas klippa navelsträngen med den här norra landsändan någon gång! :)