tisdag 7 juni 2016

En hejdundrandes fest

Vad fint det satt med en långhelg! Och den kändes faktiskt väldigt lång, i den positivaste av bemärkelser. 

I lördags var jag på Thomas 30-årsfest. Den började redan på dagen, med plockmat, fika och lära känna varandra-surr (jag hade träffat rätt få av dem som var där tidigare). På kvällen övergick det till en mer uppsluppen tillställning, först med middag och vin, och därefter till barfotadans, odrickbara drinkar och utomhushäng i den kyliga, men dagsljusa sommarnatten. 

Jag tycker alltid det är lite pirrigt att gå på fester där jag inte känner så många, men nästan alltid går det ju bra och en träffar nya, härliga bekantskaper. Lördagen var inget undantag! Vi hade roliga samtalsämnen vid bordet, fuldansade bra ihop och jag fick många glada tillrop för popquizet jag hade konstruerat. 
Sedan är ju Thomas och Thiger sånna jäkla sköningar som förstås såg till att alla hade det bra! Det var så pass kul att jag nästan börjat längta till när jag själv fyller 30.
Bild från klockan 02.17 när vi satt ute och svalkade oss från dansandet. Nu är det verkligen ljust hela nätterna! Någon timme efter att jag tog den här bilden lyste solen starkt.

Inga kommentarer: