tisdag 28 augusti 2007

Sommaren gör comeback!

Jepp, ni läste rätt. Sommaren har kommit tillbaka - regnet öser ner som en öppen jävla kran, precis som det gjort under största delen av den (i vanliga fall) underbara årstiden som lämnat oss. Suck.
Nu vill jag bara att hösten ska svischa förbi så att det får falla sånt där vackert, vitt på backen (jag kanske ska skriva att det kallas "snö" i fall nån 08:a råkar snubbla över min blogg) så att jag får dra på mig min nya, fina kappa, en snygg sjal/halsduk och ett par varma, mysiga skor. Och såklart så att man får köra lite skoter, störta ner på Carvingskidorna, sota en korv och bygga en snögubbe.
Fast nu ska jag ta en dag i taget...

Ledordet för helgen blev fattigt, i alla fall när den tog slut. Jag och Simon var som sagt på IKEA och handlade möbler, husgeråd och inredning för kung och fosterland. Pengarna fullkomligt forsade ur börsen/från kortet, men det kan det vara värt - vi kommer att få det såå fint. Dessutom hittade vi en jättefin soffa som va lagomt stor, med divan - dock inte på IKEA, inte på superbraiga BOOM som ligger just mittemot IKEA i Birsta. Enda kruxet är att vi måste hämta den nästa helg. Men eftersom jag jobbar så får Simon ta hand om den biten, haha!

Gjorde även en snabbvisit på den nyöppnade Monki-butiken i Birstacity. Köpte ett par skitsnygga svarta, lackade pumps med konklack - I love them! Även fast jag inte hann kika speciellt mycket i affären måste jag tipsa alla som inte upptäckt Monki än att kika in dom. Snygga kläder, frän inredning och trevlig personal (i alla fall i Birsta!).

Nu ska jag vara social med min underbara pojkvän!
Ha det gött där ute!

Inga kommentarer: