tisdag 7 augusti 2007

Hablo español












Det är nog få saker som muntrar upp en då man kommer h
em, helt slut efter jobbet, som en dikt skriven av sin lilla älskling. Igår när jag kom hem väntade faktiskt just en dikt på kylskåpet, som Simon hade knopat ihop under dagen - med hjälp av ett spanskalexikon.

No hay nada más me desear muy
despetarse arriba todas las mañanas.
Y tú Anna, ella me amar mucho
echado justo al lados.
Es ese tontéria me negar,
pero por, me ordenar todo.
Te amo mi cariño


Det är väl inte perfekt spanska, men det är tanken som räknas. Han är så söt min pojkvän!


Dessutom slum
pade det sig så att jag fick två spanska dikter igår; den andra skrev VD till mig på jobbet:

Vaca. Noche negra y frío. Muchas cosas importantes. Patatas fritas y carne. Pescado con arroz. Mi vida es fabulosa.


Är det inte vackert så säg?
För er som föresten inte vet vem VD är så kan jag berätta att hon både är min klasskompis och arbetskollega på Shell - och dessutom har vi båda MVG i spanska...

Ska avsluta kvällens bloggsession med en "lika som bär". Jag publicerade ju nämligen en bild på Simon härom kvällen då han fallit offer för både puder och kajal (nej, han emosminkar sig inte i vanliga fall. Faktiskt.), och vips förvandlades han till en bättre version av Gree
n Days Billie Joe Armstrong.
Titta och bedöm själva!



Billie Joe?

Simon?

Inga kommentarer: