tisdag 21 augusti 2007

Tillbaka från bästkusten, tillbaka till verkligheten.

Aargh. Sommarlovet är ännu en gång slut, skolan har börjat. Suck.
Fast egentligen ska jag inte klaga. Jag har faktiskt, om sanningen ska fram, längtat efter skolbänken. Hellre det än att kränga korv hela dagarna, liksom. Saken är bara den att besvikelsen över att skolan har börjat nog ligger i att jag inte har gjort det jag velat i sommar. Nu när väl pengarna har funnits har så mkt annat stoppat upp; jobb, väder, saker som krockat...

Dock fick jag och Simon en suverän vecka i Göteborg/
Uddevalla förra veckan.
Fast kan ma
n få något annat då man befinner sig på Bästkusten?!
Det vart Liseberg en dag, och då sken solen. Vi hookade upp med några vänner till Simon och åkte karuseller tills marken snurrade under våra fötter. Sen tog vi en paus och gick för ta en öl på Avenyn och checka in på vårt hotell - och vilket hotell sen! Jag säger då bara det; ska ni till Göteborg någon gång och vill bo fint, ta in på Hotel Gothia Towers. Det är flott värre! Man var verkligen kingen då man bodde där...

Vi (eller, mest jag då) lyckades även bränna en hel del pengar på kläder. Inte ovanligt för att vara jag, med andra ord. Men då bör tilläggas att jag nästan inte har handlat något på hela sommaren - och det är fan i mig bra gjort tycker jag!

Orkar inte sammanfatta hela semestern i ord, därför publicerar jag längst ner i detta inlägg några kärleksfulla bilder.

Kärlekfullt var det även igår, då vi var på Simons syrras (tillika min svägerskas) bröllop. Sandra och Björn var hur vackra som helst och det var verkligen en trevlig fest. Och nu kan man även betrakta mig som halvt religiös, efter att ha besökt kyrkan två (!) gånger i helgen. I lördags var det nämligen barndop för min kusins lilla Nathalie. Hon var jättegullig under hela dopcermonin och grinade ingenting!

Som ni ser händer det lite saker i min tillvaro (som vanligt!).
Vad händer i
din?

Inga kommentarer: