lördag 15 maj 2010

Uteserveringstörst

Varför finns det inte en ordentlig uteservering i Lycksele egentligen?
Jag har just slutat jobba och känner mig för att sätta mig ute i värmen, ta en öl, ett glas vin och bara slänga käft med folk och fä men utbudet i den här staden sätter stopp för det. Hotellet känner jag inte alls för att gå ut på eftersom jag är i behov av frisk luft efter en dag inne på en kvav mack och rockpuben kommer jag inte ens in på (tack vare den töntiga 23-årsgränsen).

So, what to do? Jag kanske får tväröppna en egen uteservering för jag antar att jag inte är ensam här i Lycksele om att sukta efter det.

Den obligatoriska Photo Booth-bilden som jag tar varje gång jag är i Lycksele är idag av lite tjurig karaktär.

1 kommentar:

linnea sa...

Grymt störande faktiskt! LB's på Bångvägen skaffade ju alkoholrättigheter men med de fenomenala öppettiderna >20 förra sommaren. Känns ju som att det är ungefär då man vill gå hem från öl och vinpimplande. Och thuja hade väl även det? Märkligt att de fick bomma igen, jag fick uppfattningen om att det var väldigt populärt. Och Indo? De har ju världens möjligheter med sin uteservering och de brukar väl ha en del kvällsaktiviteter?

Nä gissa om det är något säkert flertalet människor stör sig på. Som sagt, hotellet är inte mycket att hurra över. Mycket konstigt att de enda ställen som faktiskt har öppet sen kvällstid och alkoholtillstånd har typ 50årsgräns med en kraftig omöjlighet att få komma in...