måndag 31 maj 2010

På plats i Lycksele

Jag har äntligen hunnit installera mig i Lycksele, vilket är en bragd med tanke på att jag släpade hit ett halvt flyttlass. Tur att Johan kom upp för att hämta mig! Utan hans hjälp och skjuts hade jag fortfarande varit kvar uppe i Piteå och slitit med packningen och städningen...

Innan jag börjar blogga om min tillvaro här i inlandet måste jag berätta min superba sista helg i Piteå! Mamma och Micke kom som sagt på besök i torsdagskväll vilket vi firade med en brakmiddag på Challenge. Efter en lika stor som god burgare och en öl var jag bokstavligt talat kräkmätt och kunde nästan rulla hem! Fast det stoppade mig inte från att äta efterrätt och dricka ett glas vin hemma hos mig framför förnedrings-tv (även kallas semifinal 2 i ESC).

Fredagsmorgonen blev dock inte riktigt lika trevlig som torsdagskvällen. Micke skulle fara iväg och fiska tidigt på morgonen och han lyckades väcka upp hela lägenheten med sitt skrammel. Eftersom att jag och mamma omöjligt kunde somna om efter att herr Oväsen lämnat byggnaden passade vi på att ta en mysig morgonpromenad redan innan åtta.

Ja, så började helgen... Jag ska krypa ner bredvid min finis som redan ligger och snarkar nu, men fortsättning följer! Tills dess kan ni få avnjuta några bilder från vår lilla morgonpromenad:

Min söta lilla mami!

Jag passade på att klättra/spexa i några träd medan mamma höll i kameran

Självklart vad jag tvungen att visa mamma att det minsann inte bara finns en Bergmansväg i Lycksele utan även en Hallgrensväg i Piteå (mamma hette Hallgren tidigare). Och givetvis var hon tvungen att bli förevigad vid detta monument!

2 kommentarer:

mami sa...

Tack för en supermysig helg söta Annsson. Vi kanske bör tacka "herr Oväsen" för att vi inte sov bort halva dagen utan fick en lååång mysig dag i stället :-)

Rebecka sa...

Vad du är tjusig :)