söndag 9 maj 2010

She taste just like glitter mixed with rock'n'roll

För nio månader sedan stod jag framför Gröna Lunds scen, helt euforisk och rätt svettig efter att jag dansat loss till en av världens bästa artister. Hennes namn var Lady Gaga (eller Stefani Germanotta om rätt ska va rätt). Där och då lovade denna scenkonstnär att hon snart skulle gästa Sverige snart igen och att denna återträff skulle ske i en stor arena. I gengäld svor jag på att jag skulle befinna mig på konserten.

Igår infriade vi båda våra löften.

Det går att använda de flesta lovord för att beskriva den show jag fick bevittna igår men för att riktigt förstå Gagas storhet måste man ha varit där. Om perfektion existerar är hon verkligen den perfekta artisten personifierad med sin otroliga musikalitet, galna outfits, häpnadsväckande scenshow, hänförande utstrålning... och så vidare, och så vidare.

Jag skulle kunna gå på hur länge som helst om vad som gör Lady Gaga och hennes konserter så bra men det tillför nog inget nytt under solen. Istället avger jag härmed ett nytt löfte: Nästa gång Gaga spelar i Sverige kommer jag vara där för att förtrollas ännu en gång.

Eftersom man egentligen inte fick ta med sig kameran in på Globen (ett förbud som många vågade trotsa) får ni istället se hur jag och Jessica såg ut under konserten.

Inga kommentarer: