måndag 14 juni 2010

Ingen skrattar, det är åt skogen

Förra veckan såg jag en trailer för ett nytt humorprogram i SVT - Ingen bor i skogen - och blev eld och lågor. Ett Mammas nya kille i TV-format, tänkte jag. Vilken succé!
Så 21.30 i kväll satt jag bänkad framför televisionsapparaten med skyhöga förväntningar, lycklig över MNK's comeback efter vårens frånvaro i radion.

En kvart senare stängde jag av skiten. För det var precis vad det var. S K I T. Under den halvan av programmet jag såg skrattade jag aldrig. Jag satt bara med pannan i djupa veck och funderade över hur fan Klungan lyckats sälja in dyngan SVT.

Jag kan måhända vara orättvis i min bedömning eftersom jag inte såg hela Ingen bor i skogen. Men inte ens om de resterande 15 minuterna var så rolig att jag skulle kissa ner mig av skratt kunde de väga upp för programmets aptråkiga inledning.

Inga kommentarer: