tisdag 8 juni 2010

Sambolivet - första rapporten

Under hela den här sommaren provar jag på sambolivet tillsammans med Johan. Tidigare har jag bara känt att jag har hälsat på honom när jag vistats i Lycksele en helg eller några dagar i rad men nu är det på riktigt. Jag har ju till och med fått en egen garderob här (plus att jag snott en halva av hans två garderober).

Första veckan som sambos har gått fint. Vi har inte bråkat över en uppfälld toaring eller sminkrester i handfatet. Vi skriver matsedel och handlar tillsammans. Vi lämnar söta meddelanden på små lappar till varandra när vi går till jobbet. Och när vi inte orkar vara uppi varandra lägger sig Johan på soffan och läser en bok medan jag sitter nedsjunken i fåtöljen och ser webb-tv. Hittills är det enbart idylliskt att bo tillsammans, med andra ord.

Det ska dock bli intressant att se hur detta fortlöper. Fler rapporter om samboskapet kommer, var så säkra.

2 kommentarer:

mami sa...

Det går säkert bra! Lycka till :-)

linnea sa...

Yes, här är vi tidiga, vissa skolor tar studenten redan i maj! Tack så mycket! :)

Och att Lisa tar studenten, vad gammal man börjar bli.. eller vad gamla ALLA börjar bli!!