måndag 14 juni 2010

För Lisa har tagit studenten...

I fredags tog min fina lillasyster Lisa studenten med pompa och ståt (och några alkoholprocent innanför klänningen).

Plastsyster Malin gjorde förstås detsamma!

Det var inte utan ett viss mått avundsjuka jag kollade på när de åkte flak runt stan - när jag tog studenten för två år sedan var det iskallt och spöregnade...

Jag och mamma hade knåpat ihop ett fotoalbum som Lisa fick i studentpresent. Både jag och syrran fällde en tår när hon bläddrade igenom det.

Fis-Lisa fick också Joel i present, vilket resulterade i att hon tjoade "jag ska flytta ihop med Joel!" ett x antal gånger under kvällen. (En incident som innefattade vit studentklänning + blåbärsfrosting resulterade i ett tillfälligt klädbyte...)

Jag försökte ta några fina tack korts-bilder men de mesta såg ut ungefär såhär, med en rullator som rekvisita (blåbärsfläcken från klänningen var däremot eliminerad vid det här laget, som synes!).

Självklart lyckades jag nästla mig in på några bilder...

... men vissa blev inte helt lyckade...

Efter studentmiddagen och fikat hann vi icke-studenter (eller före detta studenter, rättare sagt) ha lite föris och mysa hemma hos Johan. Därefter bar det iväg ner på stan för att vila ögonen/lyssna på Brolle och sedan blev det utgång. Då fick dock kameran stanna hemma och därmed finns (turligt nog!) inga bilder från det.

Inga kommentarer: