tisdag 12 juni 2012

Cute overload

Som ni kanske vet vid det här laget älskar jag djur. Jag blir lycklig av att se djur, vara med djur, klappa djur, gosa med djur, fota djur. I söndags hade jag mitt lystmäte när vi besökte Lycksele djurpark för då fick jag göra allt ovanstående!


Inte nog med att jag fick min djurkvot fylld för dagen. Det blev dessutom en nostalgitripp tillbaka till barndomens somrar när jag och syrran hängde på djurparken för jämnan. Flera av varelserna vi såg i söndags var dessutom desamma som när jag var liten!
Vildsvinen är nog rätt nya på parken, för de har jag aldrig sett förut. Kul med nya ansikten!
Älgen Bea var inte alls rädd.
Det här lodjuret kommer ni se på många bilder framöver, fast i olika miljöer (läs: pik till Terje Hellesö).
På djurparken äter lokatterna färdigstyckade älgdelar från träden - precis som i naturen.
Blev allt bra sugen på att hoppa in i hägnen och gosa med nallebjörnen. Mamma Björn där i bakgrunden gjorde dock att jag lade band på mina impulser.
Alltså den där blicken... 
J rankar killingar högt på sin favoritdjurbebisar-lista och därmed trivdes han bäst på Barnens djurpark.


4 kommentarer:

mami sa...

Barnens OCH Johans djurpark :-)
Om journalistjobben tryter får du säkert jobb som fotograf. Fina bilder! Kram

Anna sa...

Mami: Haha, de kanske borde byta namn till det? ;) Tack för berömmet kära mor, det värmer! :) Kram

Limpan sa...

visste inte att M Ekbäck fått ett eget hägn, men han fastnade ju till å me på översta bilden... ;) måste ju få ge igen sen ap-kommentaren :P

Anna sa...

Limpan: Innan jag hade hunnit läsa färdigt kommentaren tänkte jag "oj, nu hämnas brorsan allt för ap-liknelsen". Haha!