söndag 18 november 2012

Cirkeln ska slutas

Större delen av den här helgen har jag spenderat i den norra delen av stan, tillsammans med tre av mina favoritmänniskor. 

Helgen tog sin början hemma hos Idamari, med en mysig fredagsmiddag. Precis sådär som jag vill ha det efter en lång arbetsvecka: God mat, gott vin och förstklassigt sällskap. Känns som att det var en evighet sedan jag såg den där damen (fast det var drygt en månad sedan), vilket gjorde det extra kul att umgås! 

Igår kväll anlände Sandra till Umeå och hon var det faktiskt nästintill en evighet sedan jag träffade. Hon, jag och VD hade gjort några vaga planer om middag, sällskapsspel, bowling samt film - och vi hann med alltihopa!
Vad är det förresten som händer med mig när jag tar på mig ett par bowlingskor? Jag blir så himla sugen på att dansa loss! Kanske är det för att det aldrig är lättare att göra en moonwalk som över glättigt bowlinghallsgolv. Hur som helst uttryckte VD å det klaraste att hon skämdes över mig igår när vi bowlade och jag dansade mellan mina kast. Fast det brydde jag mig förstås inte om, utan spexade obrytt loss i mina vackra, lånade bowlingskor. 

Idag har jag också hängt med de två sistnämnda personerna, de åkte faktiskt just hem. Och snart är helgen slut. De sista skälvande timmarna av den ska jag spendera med ytterligare en av mina favoriter - Johan! - så fort han behagar komma hem. En lugn myskväll står på programmet, för att sluta cirkeln.

Inga kommentarer: