söndag 11 november 2012

Den frånvarande dottern

Som traditionen bjuder har jag inte varit på plats idag för att fira min kära far under en av hans bemärkelsedagar. Jag vet inte hur många av hans födelsedagar och Fars dagar jag missat nu i rad. Jag vet bara att jag skäms. Jag skäms som en hund. 
Turligt nog är pappsen av det förstående släktet. När jag ringde och "grattade" honom tidigare idag och ursäktade min frånvaro fick jag ett "äsch, det är väl inget viktigt" till svar. Men jag ska försöka gottgöra honom nästa gång vi ses. Någon måtta får det allt vara med mitt svekfulla beteende. 

Hade planerat att författa en hyllning till pappa, Fars dag till ära, men så slog det mig att jag redan gjort det. HÄR kan ni läsa inlägget (som också är en hyllning till min fantastiska mamma. Tänk vad lyckligt lottad jag är som har så fina föräldrar!).

3 kommentarer:

mami sa...

Läste ditt "gamla" blogginlägg om din hyllning till dina föräldrar. Resultatet blev som sist - du fick mina ögon att regna ;) Tack bästaste Anna!

Robbelibobban sa...

hey, se det från den andra sidan, du kommer faktiskt ihåg det, du ringde, du gjorde dvs vad du kunde utifrån möjlighet :)Nog är far din såpass förstående serru ;)

Anna sa...

Mami: Hahaha, din kommentar fick mig att tänka på världens bästa busringning. Undra om Sebbe har kvar den...
Hur som: Tack för att du är den bästaste mamman! <3
Robban: Det har du ju faktiskt rätt i! :)