måndag 14 januari 2013

I like it when you kiss my downto... nääe.

Ett meddelande till Sveriges alla producenter och låtskrivare (egentligen hela världens - icke svensktalande får dock tillgå Google Translate då jag inte orkar översätta följande): Sluta att skriva låtar med snuskig text som sätter sig på hjärnan!

För något år sedan gick jag runt på offentliga platser och sjöng den trevliga textraden Fuck my brains out för mig själv, om och om igen. True story - jag sjöng faktiskt just det helt hörbart bland folk. 
Och nu, den senaste veckan, har jag fått tygla truten för att inte tredje frasen i refrängen i Icona Pops Downtown ska komma ur den. Någon galning skulle ju kunna ta det som en uppmaning. 
Så vänligen, sluta med dessa perversioner. Och om ni nödvändigtvis måste skriva oanständiga texter - låt de komma ut som en svårsjungen opera istället. 

(Helvete. Nu lyssnade jag igenom båda ovanstående låtar när jag skulle länka de i inlägget. Vill inte veta vad jag kommer gå runt och mummelsjunga för mig själv imorrn...)

2 kommentarer:

You know who I am ;) sa...

Denna får man väldigt lätt på hjärnan... lyssna på den ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lQlIhraqL7o

Anna sa...

You know who... Nej. Gah. Jag kan inte komma på vem det är som har skrivit denna kommentar?