tisdag 22 januari 2013

När tankspriddheten överlistar beprövade metoder

Mitt knep för att ta mig iväg och träna är säkert lika vanligt som genialt. Jag tar alltid med mig träningsväskan (som i själva verket är en plastpåse) till jobbet, för att ta mig till gymmet utan att passera hemmet. 
Egentligen har jag ingenting emot att uppehålla mig i en träningslokal någon timme, men att slinka förbi här hemma där sköna soffan står är en smula förrädiskt... 

Idag fungerade inte mitt knep. Helt enkelt för att jag var tankspridd imorse och glömde "träningsväskan" – som jag omsorgsfullt packade igår kväll – innanför dörren. Frågan är hur jag ska bära mig åt nu? Det blir högst troligt en sen middag (eftersom den ännu inte är tillagad) och sedan står ju sköna soffan där och lockar. 

Hm. Får allt ta och byta om redan nu. För sitter träningskläderna väl där på kroppen, ja då finns det ingen återvändo. 

Inga kommentarer: