söndag 6 januari 2013

Ibland behöver man bara lite andrum

"Jag ska göra så lite som möjligt, men samtidigt hinna med träning och hårfärgning". Så löd mina helgplaner, sammanfattat i ett sms jag skickade till syrran i fredags. Det kändes välbehövligt med en lugn helg på hemmaplan, efter en i och för sig ganska lugn, men flängig julledighet. 

Det blev precis som jag hade planerat. Träningen klarade jag av redan i fredags efter jobbet, samt under ett kort pass ganska tidigt igår morse. Tanken var att även avverka ett löppass på bandet idag, men en promenad ute i friska luften fick ersätta den tanken. Var riktigt härligt - om än rejält halkigt! - att vandra runt Bölesholmarna i vinterskrud. 

Och idag fick jag hjälp av Cristel att dölja råttfärgen som börjat göra sig påmind i hårfästet. Tänk att en skvätt färg i rötterna kan göra sådan skillnad!  
I övrigt har jag mycket riktigt gjort "så lite som möjligt": Sett tv, kollat film, skypat med min saknade Tina och bara fått känna mig ledig. Imorrn äre på't igen!
Jag fick även håret lockat efter färgningen. Då blev jag glad, eftersom jag är sämst på att fixa håret själv!

2 kommentarer:

Robbelibobban sa...

Hur kan något snyggt bli så jävla snyggt?! Du passar ju SJUKT bra i den där frisyren samt färgningen!

Anna sa...

Robban: Thanks mate! Du är lika rar som alltid! <3