onsdag 20 februari 2013

Alla hjärtans dag en annan dag

Jag är dålig på att fira Alla hjärtans dag. Jag tillhör de där pösmunkarna som inte tycker att man ska kommersialisera kärleken genom att köpa sliskiga geléhjärtan, klichéartade chokladaskar eller tvungna rosbuketterna bara för att det råkar vara den 14 februari. 
Därför var min torsdag förra veckan fri från allt detta, men blev lika fullt fin med Johan, film och mys. 

I söndags kände jag däremot att romantikern (jojo, hon finns där någonstans!) inom mig behövde släppas lös en stund. Således styrde jag upp en trerättersmeny, eftersom mat kan vara bland det bästa av ömhetsbetygelser. Och jäklarrr, så gott det blev! Om jag inte lyckades charma Johan med detta påhitt, ja då vet jag inte vad. 

Såhär såg menyn ut: 
En klassisk Prins Charles bakelse till förrätt. Eller "räkbomb" som J så okänsligt valde att kalla den.
Huvudrollen fick oxfilé med jordärtskockspuré och rödvinssås (som jag råkade reducera lite för mycket...) spela. Det ser fasen inte gott ut, men det var det minsann!
Slutligen saffransäpplen med köpeglass. Vid det här laget var jag jävligt mätt, men det smakade lika fullt bra.

Inga kommentarer: