torsdag 25 april 2013

Jagten och Värvet

Tidigare ikväll slank jag och Johan in på biografen här i stan. Vi såg Jakten. En helt fenomenal film – för den som vill känna olust i två timmar. Direkt eftertexterna började rulla utbrast Johan "det var som en enda lång We need to talk about Kevin". Ja, lite så var den faktiskt även om jag tycker We need to... var tusen resor värre som feel bad-rulle. 
Jakten var förresten bra även sett som ett filmverk. Se den!

Och när jag ändå är inne på populärkultur: Jag har i veckan, typ sist av alla, börjat lyssna på podcasten Värvet. Vilket har resulterat i att vi upphört kommunicera här hemma. Jag är så uppslukad av Kristoffer Triumfs intervjuer med fabulösa personer att jag inte hör när Johan försöker prata med mig. 
Hittills har jag lyssnat på avsnitten med Kakan Hermansson, Hanna Hellquist, Nour El-Refai och Magnus Betnér. Fyra av mina favorit-kända personer alltså. Lyssna på Värvet!

Inga kommentarer: