fredag 5 juli 2013

Glider runt, hänger runt, tänker onda tankar om kråkjävlar

Allra käraste syster Lisa fyllde år igår. Jag kastade mig därför på ett tåg direkt efter jobbet och drog till Lycksele för ett överraskningsbesök. Trodde faktiskt att syrran hade på känn att jag skulle dyka upp, hon brukar känna på sig vad jag har i kikar'n. Men den här gången lyckades jag överrumpla henne! 
Var riktigt kul att se hennes glatt förvånade min när hon öppnade dörren och fick syn på mig. 

Och vilken tur att jag var med under hennes firande igår. Tårtan hon hade svängt ihop kan ha varit den godaste jag ätit någonsin. Sedan var det förstås, som alltid, trevligt att träffa Lisa och resten av familjen. Det var faktiskt snäppet bättre än tårtan när jag tänker efter. 

Nu är jag hemma i Umeå igen och har kämpat sedan klockan 19 för att hålla mig vaken. En kråkjävel väckte mig vid sjurycket imorse med sin hesa stämma. Hade jag fått tag på kråkjäveln hade hen inte haft några stämband kvar att kraxa med.
Klockan börjar ju dock närma sig legitim tid för att lägga sig, så snart ger jag upp kampen.

Imorgon väntar förresten barndop i Vännäsby, där jag förutom god vän till barnets mamma ska agera förste dopfotograf. Hörde ryktas om att jag bland annat ska försöka fånga 8 barn i åldern 0-8 år på samma bild. Då kan ju all sömn jag lyckas uppbåda behövas...
Födelsedagsbarnet i full färd med att skaka ett av paketen hon fick av mig.

2 kommentarer:

mami sa...

Inga kråkor Anna, det var skator. De är fortfarande kvar här och skriker om mornarna. Ingen sovmorgon här inte trots semester. De äter till och med upp våra uteblommor, vid 4-snåret varje morron....... Kan ingen förbarma sig med en kula eller två på dom där hjärnskadade skatorna??

Anna sa...

Mami: Annonsera i Lyckselebladet under "Hjälp sökes!"!!!