söndag 5 oktober 2014

Det blir sällan som en tänker (ibland blir det bättre)

För några dagar sedan hade jag inga som helst planer för helgen, men den visade sig bli rätt händelserik ändå! 
Igår förmiddag tittade mamma och Micke förbi, så jag bjöd de på resterna från vår pannkaksfrukost. Var kul att träffa dem eftersom vi inte setts nästan alls efter sommaren. Sedan begav de sig iväg på stan och jag följde efter så småningom för att möta upp Idamari som var i Umeå över helgen.

Efter en fika med henne var det dags att åka hem igen och svida om inför min och Johans "date night". Kände att jag ville ha en kväll med honom på tu man hand, så vi inledde kvällen med bio. Vi såg Gone Girl och blev båda rätt illa till mods – på ett bra sätt, hur konstigt det än må låta. Filmen var nämligen ruskigt bra, precis en sån där thriller jag gillar. 
När biosalongen tändes upp igen styrde vi kosan mot Köksbaren för att inta middag. Med risk för att strössla (ännu ett blogginlägg) med lovord måste jag säga att maten var helt suverän! Jag valde en variation på rådjur, med stek på fransyska och råbiff. Så gott! Till efterrätt åt jag sötpotatispommes med kanel och kardemummaglass, vilket smakade väldigt likt nybakta kanelbullar. Mycket passande, eftersom det var just kanelbullens dag igår. 
Tillsammans med goda viner var middagen i toppklass, minst sagt. 

Idag har jag känt mig energilös, men eftersom jag hade lovat mig själv att fara ut och springa var det bara att snöra på sig löparskorna. Skrapade ihop 12 kilometer, i rätt bra fart också. Jag kan bara tacka min tjurskalle för det!

Efter löprundan fick jag ytterligare besök, den här gången från min käre bror och en kompis till honom. Och slutligen knöt jag ihop säcken med en paltmiddag hos svärmor som inte gick av för hackor. 

Så kan det alltså bli när helgen inte upp planerad långt i förväg. En massa roliga aktiviteter och möten och en massa god mat. Nu ska jag göra en tidig kväll, för energin har ännu inte hittat tillbaka. Hoppas innerligt att det inte är någon höstförkylning som smyger sig på. 
En gullig bild som jag tog på Smilla (och Johan) imorse får illustrera denna magnifika helg.

Inga kommentarer: