måndag 6 oktober 2014

New York dag 8: Det oundvikliga slutet närmar sig

Dagen innan hemfärd tillbringade vi till största del i Soho och butikerna där. VD köpte en skitsnygg kappa, jag shoppade bland annat tjusiga underkläder och skor. Det blev en hel del shopping totalt sett under hela resan och jag är verkligen nöjd med det jag fick med mig hem!

På kvällen åkte vi till East Village för en sista middag på Luke's Lobster, där de enligt utsago skulle servera "New Yorks bästa lobster rolls". Restaurangen visade sig vara ett hål i väggen så det blev ingen flådig avskedsmiddag, men jävlar vad gott det var! Och med tanke på att lobster rolls känns väldigt amerikanskt blev det en klart värdig middag i mina ögon. 

Sedan gick vi vidare och drack drinkar och bubbel på en uteservering. Det blev ingen nattklubb den här kvällen heller, även fast det var en grej jag hade på min vill göra-lista innan resan. Eftersom våra dagar var så intensiva och fyllda av aktiviteter räckte energin dock inte till en natts klubbande, tyvärr.
Men nästa gång jag åker till New York, då jäklar ska det sviras i natten! För fler resor dit kommer det bli, det är en sak som är säkert. Jag hoppas att det sker snart.

2 kommentarer:

mami sa...

Mmm det där såg gott ut :)

Anna sa...

Mami: Det var det också! Skaldjur, korvbröd, smör och majonnäs – vad kan gå fel liksom? ;)