måndag 20 oktober 2014

Tänk att något som är så jobbigt kan vara så innihelvetes kul

Mörkret och kylan i kombination med regnet som sipprat ner under dagen tog bort all min motivation till att genomföra kvällens planerade löptur. Istället spontanbokade jag in mig på Grit cardio, ett pass jag aldrig testat förut, och blev frälst!
Det var 30 högintensiva minuters träning med ett konstant flås och i slutet av passet rann små floder av svett längs hela kroppen. Fick beröm av instruktören efter passet för min insats (woho, egoboost!), så det kommer jag garanterat köra fler gånger! 

Med planer på ett core-pass samt ett Grit cardio varje vecka kanske det blir en gruppträningsmänniska av mig igen? Det finns ju faktiskt vissa fördelar med det ändå. Under dagens pass, när kroppen bara skrek efter vila, blev jag taggad att fortsätta och till och med växla upp ytterligare när en kvinna bredvid mig körde på som fan. Man ska inte underskatta tävlingsinstinkten, inte ens under ett gruppträningspass.
Bara en pöl av mitt forna jag, just efter träningen. Men en väldigt lycklig pöl!

Inga kommentarer: