söndag 7 december 2014

Allt är inte bara elände

Efter fem dagar i sängen/soffan står jag äntligen på benen! Förkylningen sitter kvar, men jag orkar åtminstone stå och gå vilket gör att det känns som om livet kommit tillbaka till mig.

Eftersom jag varit så negativ i de senaste inläggen kommer här ytterligare två saker som gör mig otroligt glad:

1. I veckan flyttar två av mina bästisar till Umeå. Då flera av mina nära vänner är spridda över landet känns det förstås sjukt jäkla bra att få valla ihop en del av flocken till "min" stad. Så fort de packat ur sista flyttlådan ska jag göra ett umgängesschema med dem (vill dock inte riskera att behöva agera flytthjälp.....).

2. Två av mina andra kära vänner ska gifta sig till våren/sommaren och jag är bjuden på deras bröllop! Jag fick båda inbjudningskorten med bara någon dags mellanrum, vilket också var rätt kul. Om årets trend (i min och Johans bekantskapskrets) var att smyggifta sig och sedan ha en fest tycks nästa års tendens vara att ha "offentlig" vigsel på vackra platser.

Inga kommentarer: