lördag 12 september 2015

Trasig

Jag tror att jag håller på demolera min kropp. 
På militärträningen i onsdags pajade jag mitt knä – för tredje gången inom loppet av en månad. Jag börjar bli sjukt less. Jag skulle hoppa bock över de andra deltagarna, i sann skolidrottsanda. När jag skulle ta mig över den sista personen – som bar ryggsäck och därmed var extra hög – hörde och framför allt kände jag hur knäet sa PANG i avstampet. Herrejävlar vad ont det gör alltså. Som att hela knäskålen bara lossnar. 

I torsdags fick jag sedan för mig att jag skulle köra ett tungt benpass på gymmet för att bygga muskler som kan kompensera för mitt trasiga knä. Men att göra marklyft med ett trasigt knä kanske inte var min smartaste idé, för igår vaknade jag upp med en ond rygg. Den gör dessutom fortfarande ont. 

Med den här sargade kroppen ska jag nu dra och träna lite hinderbana. Vad annars att göra klockan 8 en lördagmorgon, haha?
Det ska bli intressant att se 1. om det ens är genomförbart med en fysik likt en 80-årings och 2. vad jag skadar idag. 
Men jag hoppas förstås att det ska gå vägen, för hinderbana är ju så sjukt kul!!!

Hoppas ni får en strålande dag!

Inga kommentarer: