fredag 9 oktober 2015

Det är jobbigt att ha roligt också

Hur fasen är det möjligt att det är helg igen?! Nog för att jag var ledig i måndags och därmed haft en lite kortare arbetsvecka, men det känns verkligen som att det nyss var fredag. Det är lite obehagligt när tiden bara rinner ifrån en, tycker jag. 

Aja. I helgen vankas det återigen roligheter, så det är väl synd att klaga. 
Ikväll åker jag till Lycksele, för imorrn är det dags att fira att en väldigt fin människa fyller 60 år. Det blir fest med en rolig blandning av människor och jag ser verkligen fram emot det!
Men efter den här helgen, då ska jag hålla mig på hemmaplan i så stor utsträckning som möjligt. Jag ska fixa med lägenheten som fortfarande ekar, eftersom jag aldrig är hemma och hinner ta tag i den. Jag ska ta sovmornar och äta vräkiga frukostar. Och mest av allt ska jag inte planera in någonting speciellt. 

Härom dagen hörde jag någon som sa att "det är jobbigt att ha kul också". Efter de senaste veckorna kan jag väl skriva under på det – även om det som sagt är synd att klaga.

Inga kommentarer: