tisdag 27 oktober 2015

Slå pattarna i taket!

Den gångna helgen tjuvstartade jag redan i torsdags. Då smet jag lite tidigare från jobbet, för att möta upp VD och Helena på Gotthards krog. Där åt vi en drömgod middag som inkluderade champagne, risotto på korngryn med kantareller och betor samt bakad choklad med glass, popcorn (!) och dulce de leche. Mina smaklökar spann som en belåten katt under hela måltiden kan jag meddela! 

Därefter väntade kvällens stora happening, nämligen Slå pattarna i taket! med systrarna Kronlöf i spetsen. Föreställningen var så jävulst jävla rolig att jag hade kramp i kinderna efteråt av allt skratt. 
Och vilken jäkla känga till rasister, antifeminister och andra puckon den där showen var dessutom! Tråkigt nog var vi – precis som det påpekats i recensioner – högst troligt bara redan frälsta på plats i torsdagskväll, trots att Slå pattarna i taket! först och främst borde ses av just rasister och antifeminister. Jag hoppas verkligen att SVT sänder föreställningen framöver, så att jag kan försöka tvinga oförstående i min närhet att se den. 

När de stående ovationerna till slut klingat av gick jag och mitt sällskap till nyöppnade Rådhuskällaren för att dricka en öl och fortsätta skratta åt det vi just sett. Jag skrattade så pass mycket att jag sprutade öl över VD, Helena och säkert någon som satt vid bordet bakom. Varsågod, liksom.
Okej, de här bilderna från kvällen är ju riktigt risiga, men ni får väl betrakta de som något slags bevis för att den ägde rum.

Inga kommentarer: