onsdag 14 oktober 2015

Still a rockstar

Det blev ju en rolig helg, den där som jag blickade fram emot i förra blogginlägget (och snart är det helg igen. Hua, vad skrämmande fort det går!). 
Den började bra redan med fredagens ridlektion. Förra gången jag red Sillen var han rätt motsträvig och trött, men i fredags var han helt plötsligt hur samarbetsvillig och pigg som helst. Om det berodde på att han sluppit gå lektionen innan, att jag hade en ridspö i handen eller att jag hade en morot i fickan lämnar jag osagt. Det kanske var en kombination av alla tre. Hur som helst kände jag mig lämpligt nog också på topp, därav blev lektionen den roligaste hittills. En riktig rivstart på helgen!

Och i lördagskväll var det alltså dags för 60-årsfest. Den var minst lika trevlig som jag hade föreställt mig! Det här med att festa med olika typer av människor är verkligen en hit. 
Vid 01-tiden tyckte jag dock att det var dags att lämna kalaset till förmån för sängen. Det gick jättebra: Klockan 4 på morgonen drack jag hembränt och spelade allan på efterfest. 
Då är det allt tur att veckorna går fort så att det snart kommer nya helger då en kan sova.
Lördagens firande till ära bad jag Rebecka om hjälp med att locka mitt hår. Men trots den här väna looken levde jag alltså ut min inre rockstjärna, hehe.

2 kommentarer:

mami sa...

Jojo, det yttre speglar inte alltid det inre ;)

Anna sa...

Mami: Hehe, jo. Skenet bedrar! :D