tisdag 20 oktober 2015

Halsont, vik hädan!

Jag insåg idag att jag alltid lider av halsont! Eller, om jag ska undvika överdrifter, så har jag åtminstone rejält ont i halsen 3–4 gånger per år. Jag trodde jag skulle slippa sånt skit efter att jag opererade bort halsmandlarna – men icket! Istället är det som att min strupe absorberar alla andras halsont och ba "tackar, tackar, det där tar jag". 

I söndags och igår gick jag på en strikt te- och glassdiet eftersom det var det enda som lindrade och idag släppte faktiskt ontet. Glad i hågen drog jag på gymmet ikväll för att fira tillfrisknandet med ett lugnt rehabpass, fast det gick så bra att det utvecklades till en fullfjädrad träningssession där svetten lackade. 
Efter det satte jag mig i bastun och njöt, med dörren lite på glänt eftersom det var så jäkla varmt. Jag älskar ju att basta, men det får fasen inte vara hur hett som helst.

Nu undanber jag mig mer halsont i år. Vänligt, men mycket bestämt. 

Inga kommentarer: