tisdag 14 juni 2016

Run the world!

Jag är just hemkommen från runners club med Peak Performance och känner mig sådär härligt löparhög. Vi sprang varken särskilt långt eller snabbt, utan det var snarare att få höra ultralöparen Johan prata om sin träning som gjorde mig lite rusig. Framför allt gillade jag hur han underströk att löpning inte nödvändigtvis måste vara träning hela tiden, utan att det också kan vara något en ägnar sig åt bara för att det är kul.

För mig fungerar löpning som terapi och anger management. Det kan både få mig att slappna av eller tända till. Ibland har jag sprungit för att ta mig till människor jag vill hälsa på (det kräver dock att personen en ska besöka har en avslappnad inställning till personlig hygien). Och vissa gånger är det helt enkelt för att jag vill förbättra min kondition och bli snabbare. 

Jag fick med mig flera tips ikväll som jag kommer implementera i min löpträning framöver, bland annat hur jag kan bli mer avslappnad i axlarna och armarna och hur jag angriper backar på ett mer effektivt sätt än jag gör idag. 
Nästa lopp jag tänker springa är Tavelsjö halvmarathon och jag ser så sjukt mycket fram emot att lufsa lite längre sträckor igen.
Ska jag bjuda på ett tips inför sommaren så är det: Spring! Tar du dig igenom de där jobbiga, första gångerna kommer du inse att det är oväntat kul.

Inga kommentarer: