söndag 26 juni 2016

Om du äger en fin sommarstuga på en vacker plats är det dig jag letar efter

Årets midsommarafton blev en rätt stillsam familjetillställning, med mycket fokus på mat. Jag klagar inte eftersom jag råkar älska att äta, men till kommande år måste jag nog hitta nya bekantskaper som besitter någon slags midsommaridyll där man kan fira ett stort gäng. 
Så om det är någon som läser detta som har en fin sommarstuga – gärna nära något typ av vattendrag – och är hyfsat trevlig: Hör av dig! Jag vill dansa små grodorna med dig den 23 juni nästa år!

Jag inledde midsommaraftonen med champagnefrukost. Det var alldeles för länge sedan jag drack champagne sist, därför tog jag tillfället i akt.
Efter blomsterplockning och kransbindning följde sillunch. Mina vänstertår fick tydligen representera mig på bilden. 
Jag kastade ihop en tårta till efterrätt. Den blev god!
Monika agerade sedan lekledare och delade ut anagram som hon tyvärr stavat fel på. Men det blev ju klurigare så.
Jag hoppade dock anagramleken, för att istället binda färdigt min krans. När det var gjort tog vi spexiga bilder!
Bra spänst ändå!

Inga kommentarer: