måndag 4 februari 2008

Tidiga balförberedelser

Nu har jag varit ute och sprungit i kylan och fixat tid för håruppsättning till balen! Jag garderade mig lite genom att boka tid på ett ställe och sätta upp mig på en lista på en annan salong, i väntan på att de ska besluta sig hur de ska göra med tiderna på baldagen. En tanke slog mig dock - hur kan det egentligen vara så dyrt att göra en frisyr? Jag menar, 1000 spänn, det är ju t.o.m. mer än vad det kostar att färga håret! Visst, för dom slantarna får man en skitsnygg frippa som man (i alla fall jag) inte skulle kunna kirra hemma, men det varar ju bara en dag...
Jaja, pappa har ju lovat att betala min balnota, så jag behöver ju inte tänka på det!

Men sen känns det lite sjukt också att man håller på och donar med sånt här då det är fyra månader (och en dag, för att vara exakt!) tills balen går av stapeln. Jag menar, det är ju inte precis ens eget bröllop man ska på. Fast samtidigt skulle det nog gå rätt dåligt om man inte hade en viss mån framförhållning. Jag kan riktigt se framför mig hur man skulle anlända till balen i farsans Toyota Avensis Combi och stiga upp på podiumet i H&M-klänning och kråkbo till frisyr. Så vid närmare eftertanke föredrar jag nog planering framför spontanitet - i det här fallet i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle va lika vacker med ett kråkbo som frilla;)
men det är nog roligt att känna sig extra fin en sån gång

pusspuss

Anonym sa...

Jasså - HELA balnotan?!!
Va bra för mammsingen - då behöver hon ju "BARA" njuta av att TITTA på den vackraste baldrottningen av dom alla;-)

Anonym sa...

Åh, de känns bra att läsa att jag inte är ensam över att börja tänka på att boka tid hos en frisör! :P
Jag har funderat på det iveckan, men inte vågat.. jag tänkte; de måste ju tycka att jag är världens perfektionist eller något som ska vara 4 månader i förväg :P