måndag 25 februari 2008

My Bitch is a Brat

Akta slöarhelgen jag har haft! Iofs jobbade jag både fredag och lördag (tidig morgon t.o.m!), vilket kan ha föranlett min slöhet. Efter jag slutade i lördags kastade jag mig in i Ååådin (det är så roligt att reta VD och uttala "Audi" "Ådi". Haha.) och körde helt själv till Sandra, Björn och Hampus i Vännäs. Och jag och Sandra hade en trevlig helg, trots att både va halvt som två zombies. Jag gick t.ex. och la mig före elva i lördags. Fast det behövdes eftersom jag blev väckt av att Sandra och Hampus slog på Byggare Bob kvart i åtta igår morse. Dessutom sov jag i vardagsrummet där dom satt och såg den hemska DVDn... :P

Föresten så måste jag påpeka att jag beundrar småbarnsmorsor! Jag fattar inte hur jag i framtiden ska fixa att kliva upp mitt i natten som Sandra fick göra igår natt och tvätta upp både barn och sängkläder efter att ungen (Hampe i det här fallet) har spytt ner allt. Och sedan kliva upp tidig morgon då det lilla barnet vaknar upp och skriker. Men jag kommer nog också tycka att det är värt besväret i framtiden, iaf om jag får en lika gullig unge som Hampus! Något annat som också är gulligt är Sandras lilla gravidmage. Jag riktigt längtar till i slutet av maj då man får se det lilla underverket som ligger där inne nu...

Dessutom måste jag säga att förutom att jag har världens bästa pojkvän så har jag världens bästa svärfamilj (heter det så?!). Jag förstår verkligen varför Simon är så underbar, med den familjen kan man inte bli annat... Me love!

Idag är jag trött för att jag har påbörjat min APU-vecka vilket innebär tidiga mornar eftersom jag börjar kl 8.00. Jag vet, det är inte sådär fasligt tidigt egentligen, men är man van med en sovmorron till 10.10 i början av veckan är det drygt att helt plötsligt kliva upp kvart i sju. Men sen har jag världens bästa APU-plats (shit, vad positiv jag är idag!), nämligen på Zacrison Information. Gubbarna som jobbar där är verkligen så himla goá, jag gillar dom och dom gillar mig. Roligast idag var ändå imorse då jag kom dit, och min handledare inte hade kommit än. Grejen var det att han inte hade sagt till någon annan att jag skulle vara där i veckan, så dom vart lite förvånade. Tur att jag har varit där förr och praktiserat, hade nog blivit lite pinsamt om jag kom dit och alla började undra vem i helvete jag var.

Efter jobbet vart det Gymmet, trots att min motivation är i botten. Men besöket föranleddes mycket av att min kära syster påpekade idag att jag såg gravid ut. Förvisso är gravidmagar, som jag redan konstaterat, sjukt söta men jag vill ju liksom inte dra till Egypten nästa vecka och se havande ut!

Nej, nu blire duschen och sen sängen. Puss påje!

Btw, undrar ni över rubriken så syftar den på min älsklings långa man som han sparat ut. Jag tycker visserligen att långt hår på killar är snyggt, men Simons hårs avsaknad av schampo får han att se ut som en Stureplan-brat med ett ton vax i håret. Typ.

3 kommentarer:

Sandra sa...

MEN ANNA LILLA.
Klockan 8 är ingen tid att börja, jag kliver upp före sex varje dag nästan för att promenera till jobbet vid halvsju.
Så njut! ;P

Anonym sa...

men gu va gulligt skrivit,nu blir jag glad.
förutom att jag måste nog klippa mig:p

pusspuss love you

Anonym sa...

Lovar att inte pressa din söta pojkvän men kan ändå inte låta bli att undra om Simon tycker detsamma om SIN "svärfamilj".......Kram