lördag 2 februari 2008

Kritik ska mötas med kritik

Jaha, då var frisyrvisningen och mitt jobb som konfrencier på den gjort. Och vad ska man säga? Det rådde allmän kaos och förvirring, inte bara in till det sista - utan under hela visningen. Typ 20 minuter innan allt drog igång hade jag fortfarande inget manus, utan jag grabbade ett programblad som jag hade som stöd under visningen så det mesta var ren improvision. Men jag fick i alla fall mycket beröm och tummar upp efter visningen, vilket man måste betrakta som ett gott tecken. Däremot var det tre frisörer från en salong belägen i den centrala delen av stan (och nej, dom var varken från Hårbolaget, Clip Corner eller ML Bergs) som stått och vräkt ur sig skit om mig efter visningen, mitt bland allt folk. Det fick jag nämligen veta av min syster, som var vit i ansiktet och ögonen av förbannade känslor efter att ha hört deras klagomål. Jag måste då vara säga att
1. Om dom visste hur kaotiskt, improviserat och ovisst allt var kanske de hade haft bättre förståelse och
2. alla måste ju inte tycka att man är bra, om jag suttit i publiken och sett så kanske jag också hade tyckt att en konfrencier som uppträdde som mig var kass, vem vet? Men man behöver väl för fan inte stå och gorma ut sin kritik inför alla efteråt, speciellt inte då Lisa var i närheten och dom vet mycket väl att hon är min syster. Hur jag vet det? Jo, för att dom hade en allmän utfrågning om mitt och Simons förhållande med Lisa sist hon klippte sig hos dom. Troligtvis var dom inte bara allmänt nyfikna som frisörer har en tendens att vara, utan ville veta eftersom en av dom var tillsammans med Simon för ett x antal år sedan.

Jaja, nu har jag fått reagera av mig lite så nu känns det bättre. Tur bara att jag inte skrev det här igår, för då var jag så uppretad att jag antagligen skulle ha skrivit något väldigt otrevligt. Men egentligen är det ganska "whatever", det var säkert fler som klagade sen, men som sagt är det onödigt att spy ut galla högt och ljudligt. Förutom att det fanns en lite oorganiserad känsla över visningen måste jag säga att jag ändå är grymt imponerad över frisörtreornas verk. Vilka frisyrer de hade fått till! Även om alla var skitsnygga vart jag lite extra kär i stylingen på en av modellerna, nämligen en som skulle föreställa en snöflinga. Modellen, håret, kläderna och sminket var som hämtat ur ett förstklassigt modereportage - så grymt! Jag lovar att ingen av frisörerna som spydde ut kritik över mig skulle kunna åstakomma något i närheten så snyggt - kanske inte ens i närheten så snyggt som någon av frisyrerna igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

VIP? Bilder nånstans?