fredag 29 februari 2008

Stavfelshitler

Fredag, och sista apu-dagen på Zacrison. Det känns lite tråkigt, eftersom jag trivs så bra här. Men desto roligare är det att tänka på el facto att det bara är 3 ynka dagar kvar innan jag och Simon drar till Hurghada. Yeeey...

Förmiddan hittills har spenderats på att korrigera en text till en artikel som jag har skrivit. Valter har hjälpt mig lite med att korta ner innehållet, och då kom vi in på det här med stavningen. Jag är ju en riktig språkrasist, jag kan bli galen på folk som stvaar fel och kör med sär skrivningar (ja, det är medvetet jag skriver fel för att visa riktigt hur jäkla störande det är!). Därför tipsade Valter mig om en hemsida, avigsidan.com, som bl.a. visar roliga exempel på särskrivningar. De flesta har man redan läst i Dassboken och liknande finlitteratur men det fanns några nya, roliga. Dessutom fastnade jag för Den engelska parlören.
Jag säger bara det; Pull to whole wheat!

P.S Kan avsluta med att göra det klart för er att det inte fanns en tillstymmelse till stavfel i min artikel. Och jag hoppas verkligen inte att jag har med något fel i det här blogginlägget, då får jag ju gå och dö ungefär. D.S

Inga kommentarer: