fredag 22 februari 2008

Egypt, here we come!

Det var verkligen skönt att komma hem till pappa igår kväll, har inte varit där på nästan 3 veckor! Jag har kommit fram till att jag är hemma hos mina föräldrar mer sällan än vad mina klasskompisar är, som ändå har 7-8 mil hem. Skamligt. Men samtidigt har jag haft så jäkla fullt upp den senaste tiden med träning, läxor och jobb hit och dit så det är inte det lättaste att hinna med sina äldre.

Så det blev fika och grejer hos pappsen och så satt jag och Lisa och garvade åt en massa gamla bilder jag hittade åt på datorn. Helvete så mycket styggt det fanns där, och det värsta är att vissa av grejerna vi hittade åt bara är från i somras... Spanade även på lite mobiler, skor och kläder på nätet men tyvärr så blir det till å snåla nu - jag och Simon har nämligen äntligen bokat biljetter till utlandet! Det blev en liten skräll när det gäller destination, vi hade ju först tänkt oss Indien eller Thailand men eftersom det var så svårt att hitta billiga resor som avgick rätt datum blev det Hurghada, Egypten istället. Men det blir nog nice det med :)
Jag är bara lite nojig nu över att det ska bli nå tjorv med resan, så håll tummarna för att vi kommer oss iväg!

På tal om utlandsresor så är det riktigt fint väder ute, soligt och skönt. Kanske ska sätta mig en stund ute eller nåt innan jobbet börja...

1 kommentar:

Anonym sa...

"sina äldre".... Jo i och för sig är vi ju äldre än t ex dej men det lät nästan som om vi var några gamlingar sittandes på något äldreboende :-) Så ni drog äntligen tummen ur och bokade resa - grattis! Kom bara ihåg att för att åka krävs det att man handlar massor till oss "äldre".. Kram