torsdag 16 juli 2009

På promenad plus parkour-planer

Har haft privilegiumet att vara jobbfri idag igen. Först tre dagars helg, jobb en dag och så en ledig dag- konstigt upplägg, men jag klagar icket! Dessutom kan det behövas då jag jobbar tio jävla dagar i streck nu, med start i morgon.

Inför morgondagen har jag i alla fall dragit på mig en säker träningsvärk. I brist på annat var jag ute och gick med Zorro i 3,5 timmar i dag. Nog för att vi stannade för en kaffe lite här och där men det vägdes upp med några sprinterlopp när vi sökte skydd mot den nervräkande regnet. Det var en trött och dyngsur matte som kom hem med en hund i samma skick.

I kväll fick mina stackars muskler åtminstone vila, då jag sjönk ner i en biofotölj för att se senaste Harry Potter-filmen. Kanske beror det på att jag inte läst boken och därmed inte kan jämföra filmen med den, för jag tyckte att det här var den bästa filmatiseringen hittills.
När eftertexterna rullat klart och vi tagit oss ut ur bastubiografen (det var sjukt varmt där inne!) dröjde jag mig kvar för att diskutera världsläget med VD. Det som främst avhandlades var hennes stundande flytt till Umeå och så började vi planera för vår framtida karriär inom parkour. När vi testade att ta oss över en mur på parkeringen insåg vi dock väldigt fort att våra leder inte är byggda för den sporten. Ska vi bli stora inom parkour gäller det att vi käkar mycket smärtstillande innan utövningen - i förebyggande syfte, helt enkelt.

Ett av stoppen blev hos Monika, där jag passade på att gosa med Berit samtidigt som Zorro slickade lite på henne...

När det regnade som värst sprang vi in till farbror Stig som bjöd på en kaffekopp (jo, jag var hyfsat blöt).

Inga kommentarer: