söndag 19 juli 2009

Det är åtminstone tur att jag trivs på jobbet

Den senaste tiden har jag märkt att det pågår en outtalad tävling på jobbet om vem det är mest synd om. Eller rättare sagt vem som måste jobba mest dagar i sommar. I kväll var min kära vän och arbetskollega VD inne för att handla och passade då på att hävda att jag är den timanställda som är ledig mest. Jag var snabb med att slå ifrån mig anklagelsen, men innerst inne mös jag över att hon kanske har rätt i att jag har flest ledighetsdagar.
Dock rann denna nöjdhet av mig rätt fort när jag tänkte på att jag allt som oftast får fråga "jobbar du jämt?" av kunder. Ibland känns det ju faktiskt som att jag gör det! Om det nu stämmer - hur är det för alla andra timanställda som därmed måste jobba oftare än jämt? Det låter jobbigt i mina öron.

- 5 dagar kvar till helg.
- 16 dagar kvar till Laganas (längtalängtalängta!)

Inga kommentarer: