onsdag 8 juli 2009

Roadtrip till orten Gud glömde och minijävlagolf

Till min stora förvåning och ännu större lycka upptäckte jag i fredags att en schemaändring skett till min fördel, för en gångs skull. Istället för att jobba tio dagar i rad hade jag en lucka mitt i veckan, därmed var jag ledig idag.
Idag har jag därför försökt att fördriva min jobbfria dag på ett så bra sätt som möjligt, trots tråkigt väder. Det blev en spontan roadtrip under förmiddagen tillsammans med Judith, Malin och Lisa - självklart med den sistnämnda bakom ratten. Något otippat nog hamnade vi i Vindeln. Jag har nog aldrig besökt stället förut, men idag kunde jag konstatera att jag inte gått miste om något. Alla som klagar på att Lycksele är en håla borde bli stationerade i den gudsförjätna kommunen Vindeln i en vecka. Därefter skulle nog de flesta uppleva Lycksele som en pulserande metropol.

Hur som helst käkade vi på en kinarestaurang som saknade kortläsare och sinne för inredning, men som turligt nog serverade god mat. Jag försökte få Lisa att lämna lite av sina fyra små rätter till sin hungriga syster genom att likna bambuskotten med daggmaskar och säga att det friterade fläsket hade en jobbig granne som ursprungskälla. Mitt omogna försök lyckades sådär.
Som ni märker tog vi oss i alla fall hem helskinnade efter åkturen med den dagsfärska körkortsinnehavaren.

Kvällen har jag spenderat tillsammans med VD och Sandra. Det blev middag på Lilla B (jag tog dock bara en fika, mätt som jag var efter daggmaskarna och grannen), lite strosande på en loppis (VD blev pålurad lite skrot) och en minigolfrunda. Varför jag ställde upp på det sistnämnda har jag ingen aning om, jag hatar nämligen minijävlagolf. Min enda framgång på banan var att jag lärde några ungar ett par hundra nya svordomar och frambringade skadeglada skratt hos mina vänner.

Nu väntar sängen, eller ja - jag ligger redan i den och bloggar. I morgon ska jag infinna mig på jobbet vid 6-snåret för att öppna, och jag håller tummarna för att jag inte vaknar den tiden som i måndags.
God natt.

Syster och "syster" på restaurangen som är i behov utav en inredare.

Inga kommentarer: