måndag 26 oktober 2009

Ibland är mediokert gott nog

Under gårdagen satt jag med världens ångest. Och det var inte bakisångest om någon trodde det, jag skötte mig näst intill exemplariskt i lördags. Nej, jag hade ågren över slutuppgiften i medieteori. Jag arbetade med och våndades över den redan i torsdags (vilket utmynnade i det här inlägget) men bestämde mig då för att avsluta den just igår eftersom deadlinen var klockan 16.00. Jag jobbar ju som jag har sagt tidigare bäst under press.
Men trots att jag hade tiden tickande i örat under gårdagen, trots att jag var tvungen att lämna in den igår gick det sådär. Jag blev dock klar men långt i från nöjd.

Därmed blev jag väldigt nöjd när jag fick reda på redan idag att jag är godkänd i medieteori. Skit samma att slutuppgiften inte var helt hundra, jag tror ändå inte på att man kan vara sitt bästa jag jämt.

Inga kommentarer: