måndag 19 oktober 2009

Jobbarhelg och mysig hemmakväll

Jag är återigen hemma i Piteå igen. Att bloggen har stått ouppdaterad i helgen beror helt enkelt på att jag inte har suttit vid datorn någonting sedan jag åkte i fredags. Riktigt skönt måste jag medge, det känns som att jag har varit på avgiftning i några dagar från detta osaliga databeroende.

Det blev en relativt kort visit i min hemort, ganska exakt 47 timmar spenderade jag där. Då jag har jobbat 16 av dessa timmar och sovit bort nästan lika lång tid kan man med lätt matematik räkna ut att det inte blev så mycket tid över för annat.
Gårkvällen gjorde dock resan värd (om man bortser från alla sköna slantar jag tjänat!). När jag kom hem från jobbet hade min fina pojkvän lagat en riktig god middag som vi såg framför Körslaget (!). Sedan stod jag för efterrätten. Den som tror att jag var själva efterrätten bör genast tänka om, jag skulle aldrig underlåta mig att likställa mig själv vid en exotisk fruktkompott.
Sedan blev det mys, mys och mera mys framför Idol som vi såga på tv4 play och... ja, en helt perfekt kväll kort sagt! Det är vid sådana tillfällen jag funderar på att ställa partyskorna på hyllan för gott och bli en skön soffpotatis istället.

Inga kommentarer: