lördag 10 oktober 2009

Om gårdagskvällen och hur jag skämde ut mig

Det var en riktigt rolig kväll igår, i alla fall förfesten! Partyt drog igång rätt sent, eftersom vi inte kom ifrån skolan förrän strax efter halv fem och sen bestämde vi oss för att äta (GOD!) middag på Thai Garden.
Sandra ramlade i alla fall in hos mig exakt kl 20, då stod jag fortfarande bara i underkläderna och hade kommit halvvägs i sminkningen. Emma och Dennis kom en stund senare och vi ägnade festens första timmar till att se Idol.
Men sen, då jäklar taggade vi upp oss! Det blev dansgolv på sängen, Moulin Rouge-improvisation (Dennis skulle självklart vara Christina Aguilera, den lilla divan) och vi lyckades nog ge min granne en liten hjärtattack då vi under ett massagedanståg (eh?) lyckades ramla ut i trappuppgången och smälla upp min dörr mot hennes.
Ja, ni hör. CRAAAAAZY!

Sent omsider bar det av till kåren. Tyvärr var det allmänt folktomt och dött där, och som sagt lyckades jag skämma ut mig. Jag minns ärligt talat inte vad som föranledde händelsen, antagligen råkade jag knuffa till eller slå till en kille med oflit. Jag skulle i alla fall lägga handen på hans axel och be om ursäkt, men en kortslutning i hjärnan gjorde att min hand hamnade mitt på hans skrev istället för på axeln. Där stod jag med ett grepp kring hans pung och det blev allmänt pinsamt. Istället för att be om ursäkt ytterligare en gång skyndade jag mig därifrån, för vem vet vad jag hade gjort om jag skulle säga förlåt en gång till?
Jag kan tydligen lyckas med allt.

Sötnosarna Emma och Dennis

Snygga Sandra, som jag fick äran att sminka igår.

Vertikal sängdans är sjukt underskattat. Att visa grenen på strumbyxorna likaså.

Emma tog på sig mina solisar, och vips så var hon lika cool som undertecknad!

Inga kommentarer: