tisdag 27 oktober 2009

Ofrivillig måndagsfest

Klockan var 23.45, jag hade just gått och lagt mig och pratade med Johan i telefon. Då började det plötsligt ringa på dörren.
Eller förresten, fel av mig. Det fullkomligt tjöt ifrån ringklockan och det lät som dörren höll på att bankas in. Efter att jag dragit iväg en ramsa om hur lite värda och hur dumma i huvet personerna som åstadkom detta läte var virade jag in mig i täcket och öppnade dörren.

Då möts jag av en fotoblixt rakt i fejan och utanför står fyra flinande och en aningen fulla killar. Men nej, det var inga paparazzis som hade insett min storhet utan André, Jonny, Philip och Gustaf som kände för att jävlas. Det hela fick dock en oväntad vändning när jag helt plötsligt bestämde mig för att följa med de till lägenheten bredvid för att vara med på Gustafs 20-årsfest.

Jag fick mig i alla fall en öl och två gröna tårtbitar så sammantaget var jag rätt nöjd. Dock ruvar jag på hämnd, ingen rycker upp mig ur sängen och fotar mig enbart klädd i täcke ostraffat.

Inga kommentarer: