torsdag 30 september 2010

Marknadshelg i L-sele

För någon timma sedan landade jag återigen i gamla kära Lycksele. Det är jobb som gäller hela helgen vilket känns sådär eftersom det är marknad här. Det innebär nämligen inte (enbart) att tanterna får gå ut och lufta rullatorerna samtidigt som de spanar på garn, som min kära Alingsåsvän vill tror. Nej, Lycksele marknad är väl snarare synonymt med fest och ett jäkla drag.
Meeeen, jag får se det från den ljusa sidan - att bli påhälsad på Shell av en massa fyllskallar är ju inte fy skam.............

Nu ska jag och Johan svänga ihop en svensk klassiker till middag - TACOS! Som jag har längtat, var tusen år sedan jag åt det.

Min badpojke som jag är tillfälligt inneboende hos i helgen

*) Rubriken är ytterligare en blinkning åt Emma.

1 kommentar:

Emma sa...

Haha, jag tror dig! Men du måste erkänna att namnet på helgen låter en aning tantigt... (Då låter Potatisfestivalen fräsigare ;))