torsdag 9 september 2010

Min mysiga måndagsmiddag

Alldeles nyss slukade jag de sista resterna från måndagens trerättersmiddag. I samma stund kom jag på att de kan vara på sin plats med en liten offentlig utvärdering.

Maten var lyckad, om jag får säga det själv. Självklart påbörjade jag kockandet lite väl sent men när Emma knackade på dörren var jag ändå i princip klar ändå. Det ska erkännas att jag var lite nervös inför att servera henne mitt ihop-kok eftersom jag inte är någon superkock (vilket ärligt talat beror på ointresse från min sida). Efter första tuggan av förrätten släppte dock oron. Jag tyckte att maten var god, Emma uppskattade den också och allt var frid och fröjd. Nothing to worry about helt enkelt! Dessutom hade jag riktigt roligt under tiden jag snodde ihop rätterna, trots att det var rätt stressigt, så det är inte omöjligt att det blir fler middagar.

Det här stod på min meny:

Förrätt: Prins Charles bakelse
Räkröra serverad på vitt bröd, toppad med krossade ostbågar och löjrom.

Huvudrätt: Pappas favorit
Fläskfilégratäng med champinjoner. Här serverad med klyftpotatis och sallad.

(Den här rätten blev dock lite misslyckad eftersom det skulle bli mer sås till gratängen...)

Efterrätt: Exotisk fruktkompott med passionsfraiche
En jävligt god efterrätt helt enkelt. Hojta om ni vill ha receptet!

4 kommentarer:

anja sa...

ååå tack anna nu vart jag ju super sugen på en massa go mat haha

Anna sa...

Anja: Jamen det kan ju du behöva som äter för två! :) Nu är det väl nära också..?

mami sa...

Mmmm, ser gott ut! Recept kan vi väl skippa, mkt bättre om du bjuder i stället så du får öva på kockandet! :-)

linnea sa...

OSTBÅGAR?? Låter helt jävla sjukt för att vara ärlig. Haha! Är det nåt eget påhitt eller "finns det på riktigt" ? Hade jag gillat vattenlevande varelser hade jag nog provat det..